



I. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy działający pod adresem www.czm.com.pl z siedzibą w Kozach 43-340 przy ul Jaskółczej 31, NIP 9372122454 REGON 072812940 o nazwie EUROffice Radosław Stanisławski zarejestrowanym w ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Bielsko-Białą, pod numerem 51226 (zwany w dalszej części Regulaminu Sklepem).
- Sklep internetowy www.czm.com.pl jest platformą handlową umożliwiającą zakup produktów fabrycznie nowych.
- Zamówienia w Sklepie mogą składać osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, w tym przedsiębiorcy, które posiadają zdolność do czynności prawnych i zwane są w dalszej części Regulaminu Klientem.
- Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim pomiędzy Klientem a Sklepem.
- Zakładając konto oraz dokonując zakupów w Sklepie Klient akceptuje Regulamin.
- Warunkiem przeprowadzenia transakcji w Sklepie (dotyczy Klientów, którzy nie dokonywali wcześniej zakupów za pośrednictwem Sklepu) jest przeprowadzenie rejestracji (poprawne wypełnienie wymaganych pól formularza rejestracyjnego, wraz z zaakceptowaniem Regulaminu, a także pozostałych warunków sprzedaży).
- Dane osobowe podane w formularzu rejestracyjnym są przetwarzane przez Sklep do celów realizacji Zamówienia (umowy sprzedaży) oraz do celów marketingowo-promocyjnych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych, przy czym Klient, będący osobą fizyczną, składając Zamówienie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych do celów wcześniej wymienionych
II. Ceny
- Wszystkie ceny podane są w złotych polskich są cenami brutto (zawierają podatek od towarów i usług według stawki określonej odrębnymi przepisami). Cena podana przy towarze jest wiążąca w chwili potwierdzenia zamówienia przez pracownika sklepu i nie ulegnie zmianie aż do wykonania Zamówienia.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, usuwania produktów z oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian, w tym również zmiany Regulaminu.
- Sklep zastrzega możliwość zmiany ceny w przypadku gdy wystąpi błąd w cenniku lub cena towaru nie będzie zgadzała się z ceną realną, w przypadku błędów technicznych, bądź błędów wynikających ze złego wprowadzenia,
- Sklep czm.com.pl zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości tzn. bez podania niezbędnych danych do realizacji zamówienia,
III. Zamówienie
- Zamówienia na towary oferowane w Sklepie przyjmowane są za pomocą formularza zamieszczonego w koszyku zakupów na stronie finalizacji zamówienia. Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówień nie będą rozpatrywane.
- Zamówienia w Sklepie można składać również w formie e-mailowej przez 24 godziny na dobę przez cały rok, przesyłając je na adres czm@czm.com.pl.
- Złożone Zamówienia będą potwierdzane przez Sklep e-mailem w przeciągu od 1 do 2 dni roboczych (poniedziałek-piątek) od chwili dostarczenia Zamówienia na serwer Sklepu. Złożenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z upoważnieniem Sklepu do wystawiania dokumentów bez konieczności uzyskania podpisu Klienta i do wysłania ich na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Potwierdzenie zamówienia przez Klienta - gdy Klient podjął decyzję o zakupie – ma miejsce, gdy Klient potwierdził zamówienie w wiadomości e-mail, a następnie zaakceptował ustalone warunki (status zamówienia "Potwierdzone przez Klienta").
- Przyjęcie zamówienia do realizacji ma miejsce w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia od pracownika Sklepu. Tym samym ma miejsce zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy Klientem (Kupującym) oraz Sklepem (Sprzedającym).
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za podanie niekompletnych lub nieprawdziwych danych, a w szczególności za podanie danych nieistniejących lub należących do innej osoby lub firmy.
- Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji Zamówienia w przypadkach budzących uzasadnione obawy co do wypełnienia przez Klienta Formularza Zamówienia, a w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu - do odstąpienia od realizacji Zamówienia.
- Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, jeżeli dane podane przez Klienta w formularzu rejestracyjnym są niepełne, błędne lub budzą wątpliwości co do ich prawdziwości.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest rejestracja klienta na stronie sklepu centrum-maszyn.pl oraz zaakceptowanie niniejszego regulaminu. prawidłowe wypełnienie formularza przy dokonywaniu zamówienia, dostępność zamówionego produktu w magazynie.
IV. Termin realizacji zamówienia
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się w momencie wpływu należności za zamówienie na konto bankowe Sklepu (lub po zapłacie przez serwisy współpracujące ze Sklepem), bądź potwierdzenia złożenia zamówienia z płatnością przy odbiorze.
- Termin realizacji zamówienia rozumiany jest jako czas, który upływa od rozpoczęcia przez Sklep realizacji zamówienia do chwili skompletowania wszystkich składowych zamówienia i przygotowania towaru do wysyłki (przy czym uwzględniane są tylko dni robocze).
- Warunkiem rozpoczęcia realizacji zamówienia towaru jest podanie przez Klienta wszystkich niezbędnych danych. Jeśli Klient wybiera płatność przelewem, data księgowania przelewu jest dniem, w którym zamówienie zostaje wysłane do realizacji - przy czym termin realizacji zamówienia liczony jest od następnego dnia po wpływie pełnej ceny na konto bankowe Sklepu. Szczegółowa informacja o terminach realizacji zamówienia znajduje się w katalogu produktów, przy każdym z nich oddzielnie.
- Zamówienie na towary o różnych terminach realizacji wysyłane jest standardowo po skompletowaniu całości zamówienia, tzn. po upływie najdłuższego z podanych terminów.
- Sklep zastrzega sobie prawo do wysyłania towaru w różnych terminach, z czym może się również wiązać dodatkowa opłata za dostawę towaru. Sklep zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu realizacji lub anulowania zamówienia z przyczyn od siebie niezależnych, o czym zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Klienta.
- W przypadku anulowania przez Sklep zamówienia wszelkie kwoty wpłacone przez Klienta na poczet tego zamówienia zostaną mu zwrócone.
V. Formy płatności
- W Sklepie istnieje możliwość płatności w następujący sposób:
- płatność przelewem pełnej wartości zamówienia z góry - jeśli Klient składając zamówienie wybiera niniejszą formę płatności,
- płatność przy odbiorze towaru od kuriera - w przypadku wyboru przez Klienta niniejszej formuły płatności.
- płatność przy odbiorze towaru w siedzibie Sklepu - w przypadku wyboru przez Klienta niniejszej formuły płatności.
- Podstawą dokonania płatności jest e-mail (zawierający fakturę proforma) wysłany przez Sklep do Klienta zawierający wszystkie dane niezbędne do dokonania operacji tj:
- dane osobowe Klienta - zgodne z zamówieniem,
- numer konta bankowego Sklepu, na które Klient dokonuje wpłaty,
- nazwę i adres właściciela rachunku,
- tytuł zapłaty,
- w przypadku kosztu transportu ustalanego indywidualnie - dopłata za dodatkowe usługi, itp.
VI. Dostawa i koszty transportu
- O koszcie transportu i dostawy Klient informowany jest przy zakupie (treść opisu przedmiotu). Klient decyduje się na zawarcie umowy sprzedaży po otrzymaniu informacji o naliczonych przez Sklep kosztach transportu.
- Koszt transportu uzależniony jest od odległości do miejsca dostawy, wartości zamówienia, wagi oraz gabarytów przesyłki i rzadko ustalany jest dla każdego zamówienia indywidualnie.
- Dostawa towaru odbywa się za pośrednictwem firmy zewnętrznej, a termin wysyłki następuje w momencie skompletowania wszystkich elementów zamówienia. Na życzenie Klienta Sklep zrealizuje zamówienie w kilku osobnych dostawach, jednak wiązać się to może z naliczeniem Klientowi wyższych kosztów dostawy. Klient jest informowany o zrealizowaniu zamówienia poprzez e-mail w dniu wysyłki.
- Koszty dostawy nie obejmują usługi wniesienia towaru i jego montażu. Kurierzy nie mają obowiązku wnoszenia przesyłek. Zakres obowiązku kuriera ogranicza się do rozładowania przywiezionej przesyłki, bez wniesienia.
- Klient ma obowiązek ocenienia stanu produktu i jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy przez kuriera i w jego obecności. W przypadku braku lub uszkodzenia towaru należy, w obecności Kuriera, sporządzić protokół reklamacyjny, w którym ujęta będzie data, godzina doręczenia oraz opis uszkodzenia przesyłki/towaru. Należy również skontaktować się z obsługą Sklepu informując o zdarzeniu wysyłając e-mail na adres czm@czm.com.pl.
- Potwierdzając odbiór Klient uzyskuje prawo własności towaru. Jednocześnie na Klienta przechodzi wszelkie ryzyko związane z posiadaniem i użytkowaniem towaru, a w szczególności jego utratą.
- Dopuszczalny jest również odbiór osobisty przez Klienta po wcześniejszym uzgodnieniu miejsca oraz terminu odbioru.
VII. Zwroty
- Zgodnie z Ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) Klient (osoba indywidualna) może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania towaru, poprzez złożenie pisemnego „Oświadczenia o odstąpieniu od umowy” i wysłanie go listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres: 43-340 Kozy, ul. Jaskółcza 31. Pkt VII.1 dotyczy tylko klientów indywidualnych, nie dotyczy klienta z działalnością gospodarczą na którą wystawiana jest faktura VAT.
- Zwrot towaru jest możliwy tylko wówczas gdy towar nie był używany, nie został w żaden sposób zniszczony i nie nosi śladów montażu. Towar musi być zwrócony w takim stanie, w jakim został zakupiony,w oryginalnym opakowaniu. Sklep wskazuje adres gdzie Klient powinien wysłać lub dostarczyć towar.
- Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru z Zamówienia, w przypadku spełnienia powyższych wymagań. Zwrot ceny nastąpi w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania towaru, przelewem bankowym na konto wskazane przez Klienta w oświadczeniu lub przekazem pocztowym na adres wskazany w wypełnionym przez Klienta Oświadczeniu o odstąpieniu od umowy”.
- Koszt odesłania towaru ponosi Klient.
- Podstawą do zwrotu pieniędzy za oddany towar jest odesłanie przez Klienta faktury lub po otrzymaniu korekty faktury VAT wystawionej przez Sprzedawcę.
- Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
VIII. Reklamacje
- Wszystkie towary są objęte gwarancją producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela na terenie Polski.
- Nieznaczne różnice w kolorystyce nie mogą być podstawą reklamacji zakupionego towaru. Wszystkie przedstawione w sklepie kolory mają wyłącznie charakter orientacyjny.
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych towaru, powstałych podczas transportu, będą rozpatrywane tylko i wyłącznie w przypadku sporządzenia protokołu reklamacyjnego podpisanego przez Klienta i dostawcę przesyłki.
- Spisanie brak sporządzenia przez Klienta i dostawcę przesyłki protokołu reklamacyjnego jest traktowane jako dowód, iż w momencie dostarczenia towar nie posiadał żadnych widocznych wad mechanicznych. W związku z tym odpowiedzialność Sklepu za tego rodzaju wady zostaje wyłączona, a Klient traci prawo reklamowania ich.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dołączenie do zgłoszenia reklamacyjnego kopii Faktury Vat, karty gwarancyjnej (jeśli została wydana) oraz - w przypadku reklamowania wad spowodowanych transportem - kopii protokołu reklamacyjnego spisanego z dostawcą przesyłki.
- Wszelkie reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 30 dni roboczych od ich wpłynięcia.
- Czas realizacji reklamacji jest zależny tylko i wyłącznie od producenta.
- Podmiotem odpowiedzialnym za uznanie bądź nie uznanie reklamacji jest producent.
- Reklamacje dotyczące różnicy w wyglądzie towarów zamówionych z otrzymanymi, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Kupującego, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach materiałów nie stanowią podstawy do zwrotu towaru.
- Sklep odpowiada za niezgodność towaru z umową wyłącznie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem jednego roku od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Klient traci powyższe uprawnienia jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi Sklepu o tym fakcie, przy czym do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
IX. Poufność danych i polityka prywatności
- Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U nr 133 poz. 883) dane osobowe podane w formularzu Zamówienia, będą objęte ochroną przed dostępem osób nieuprawnionych. Dane osobowe gromadzone są tylko na potrzeby sklepu czm.com.pl do celów marketingowych i ewidencyjnych.
- Sklep nie sprzedaje, nie przekazuje i nie udostępnia danych osobowych osobom trzecim. Nie ujawnia żadnych informacji bez zgody Klienta, z wyjątkiem gdy wymagają tego przepisy obowiązującego prawa.
- Dane pozyskane w przypadku analizy logów serwera (adres IP, domena) wykorzystywane są jedynie w celach prowadzenia statystyk oglądalności strony www.czm.com.pl.
X. Postanowienia końcowe
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego /Dz. U. Nr 141, poz. 1176/ oraz ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.).
- Oferta Sklepu nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a zatem złożenie zamówienia przez Klienta, nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy. Klient wypełniając formularz Zamówienia składa ofertę kupna określonego towaru.
- Właściwym sądem do rozstrzygania sporów związanych z umową sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.